söndag 8 maj 2011

Vilsam inspiration

Ja det var så jag försökte beskriva känslan jag får här.

Är nämligen hos min Syster. Sover över här efter att ha tvättat fönster hos mamma o pappa. Eller tvättat fönster och tvättat fönster.... Gått runt med en skruvmejsel i handen o försökt se aktiv ut medan sambon tvättat fönster.

I alla fall:
När jag vandrar runt här hos min Syster får jag "vilsam inspiration".
Det är inte så att jag får tusen idéer som jag rusar hem och genomför. Ibland kanske jag inte får någon idé alls utan bara känner en härlig känsla av just inspiration, att vilja fortsätta med det jag pysslar med hemma. Syster och svåger har under sina 20+ år i detta hus verkligen satt sin prägel. När jag, sist jag var här, nämnde för svågern att de hade det fint sa han de magiska orden; Ja, vår ambition är ju att få till det så att det blir så få måsten som möjligt. Och det är ju såååå smart.

När jag traskar runt här med 12-dagars föl i ena hagen och jäääääättegravid häst i hagen bredvid, katt som vill vara ute och jaga möss och vedtravar - ved, ved ved, överallt. Ja, då går jag ju i en värld som skiljer sig ganska radikalt från min egen lilla tomt i villakvarteret därhemma. Men det känns mysigt. Och jag blir vilsamt inspirerad att göra det där sista i min nya tvättstuga. Att börja styra upp i det som ska bli pyssel-/ arbets- och syrum. Att skissa över vår sovrumsrenovering.

Det ska bli mysigt att komma hem imorgon och göra lite smått i mitt eget hem!!

//
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar