tisdag 27 mars 2012

Journal

Tack vare Underbara Ingrid
så orkade jag släpa mig upp ur sängen igår morse.
Helt klart en liten släng av någon flunsa.

Man får ju absolut inte cellgifter om man är febrig,
men det var aldrig någon fara.
Jag bara struntade i att kolla tempen!!
Mycket är jag, men jag är inte dum!!

Det var jobbigt att få cellgifter,
allt tog extra tid.
En söt liten Anna introducerades,
det var hennes första dag.
Hon gick alltså bredvid och ville veta allt
(vilket såklart hedrar henne)

Men det var inte min vanliga Caroline
som behandlade mig
och var Annas mentor.
Nej, Caroline var "telefonpratare".
De har rullande schema på några arbetsuppgifter
och det tycker jag funkar bra.
Det blir inte så ofta man drabbas.

Jag hade en urtrevlig Annette istället
hon hon var bra
- MEN HON VAR INTE MIN CAROLINE!!!!!
Allt tog hundra år och vänta är ju inte min starka sida.

Jag var på sjukan strax före 10
och lämnade stället vid 15.
Och då hade nästan allt styrt upp sig och blivit rätt.
Ja, förutom att jag på måndag ska vara
hos kuratorn SAMTIDIGT som jag får cellgifter.
Kan ju bli aningens svårt.

Sen smakade räkmackan fel
och det var något med bakelsen oxå.
Sen åkte Ingrid hem
och jag snorade på bussen till Nora

Inte en sån djävla skitbra dag helt enkelt.
Väl hemma stupade jag i säng
och orkade inte fixa något ätbart förrän sent sent på kvällen.

Men, jag fick mina cellgifter!!!!!!

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar