måndag 11 juni 2012

Svar från (ganska gammal) skiktröntgen

Hur ska jag nu göra?
För Dotter, Syster och föräldrar kunde jag rita, vifta och förklara......
Ja, du får helt enkelt tro mig på mitt ord
även om du inte hänger med i logiken

Först och främst, tiden mellan skiktröntgen a och skiktröntgen b
är jag obehandlad, alltså inga cellgifter.

Ingen av analyserna nämner tumören ovanför höger bröst,
det betyder att de inte ser något.
Doktor Ulf känner heller inget när han klämmer.
Bra!!!

Enligt skiktröntgen a har jag en 2 cm skitfan i vänster lunga.
Enligt skiktröntgen b har jag en 2 cm skitfan i vänster lunga.
Bra!!!

I a är tumören i magen 16cm som störst.
I b är den 22cm.
Inte konstigt att det är knöligt och trångt!

Jupp, mät upp 22cm
och tänk sedan att det ska få plats i magen.

Planen nu är att vi ska ta reda på varför den i magen inte gör som de andra.
Vi ska alltså ta prov på den.
Jippi, det har jag velat länge!!

Så hur ser min vardag ut då?
Ja, oftast sitter jag i soffan och då gör inget ont.
Så fort jag ska göra något protesterar magen ljudligt!!!
Jag blir trött bara av att tänka på att jag ska förflytta mig.

Ibland har jag ont!
Och ibland har jag riktigt fördjävligt ont.
Då brukar jag faktiskt skrika,
grunnar lite på omgivningen eftersom sovrumsfönstret alltid är öppet.
Men en del smärtskrik kan man inte hejda,
även om man vill.

Men oftast är det förbaskat knöligt, mellanont
och slut på energi.
Jag tycker att det är jobbigt.

Men på onsdag ska jag få den starkaste dosen man kan få av Taxotere.
(Ja, ja, döda, döda!!!!)
Så jag hoppas att skitfan i magen ska börja krympa på allvar.

Jag har ingen ork att prata.
Har försökt ge vinkar om det men nu säger jag det rent ut;
Om du ringer till mig och du inte är Dotter eller Syster
är risken 99.9% att jag inte svarar!!

Men som jag sagt tidigare;
alla era skrivna hälsningar
(svarar jag ju på)
värmer såååååå skönt i mitt hjärta.

Jag är ledsen att jag inte svarar
- men så är det.

Kram till dig du omtänksamma människa
ingla

4 kommentarer:

  1. Skitfan var ordet, sa Bull.

    Eller rättare sagt:
    Satans djävlars förbannade skitfanar. Kan ni vara så vänliga att
    sticka, pysa, dra, försvinna från jordens yta - dvs Ingelas kropp.
    Nu. Genast. På direkten. Tack!!!

    Men det känns ännu viktigare att få säga:
    T U L L E D E E E J <3 <3 <3

    Det är djävligt att du ska ha skitfanar lite här och där
    Men det är rent f ö r d j ä v l i g t att du ska ha så ont.

    Skickar all min medkänsla och kärlek!

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Hej på dig, du! Är så tråkigt att du ska behöva genomlida alla dessa smärtor. Denna helt onödiga sjukdom, varför ska den existera. Självklart att du lägger den lilla ork du har på dina nära o kära, den prioriteringen är mer än självklar MEN jag kommer finnas där i utkanten med små inlägg då och då! Tänker på dig och önskar att du får den bästa av smärtlindringar så du slipper ha så förbarjat ont! Kramar Anki

    SvaraRadera
  3. Har så länge saknat dina inlägg och undrat hur du egentligen mår. Vill ju inte att du ska känna dig pressad att skriva utan ork. Försökte ringa för att förklara hur orolig jag blir när du inte ger dig till känna. Tycker att det är för j-igt att du ska behöva gå igenom alla dina tröttande behandlingar. Hoppas att du har bra läkare som kan hjälpa dig på bästa sätt. Hör av dig om och när du orkar.
    STOR KRAM från Elsie

    SvaraRadera
  4. I vanlig ordning är det BJ som ger ord åt det jag känner, själv blir jag stum av vanmakt och ilska över livets orättvisor.

    All min kärlek och en STOR balja energi till dig från mig!
    Löv jo, ta bil!
    /ia

    SvaraRadera