lördag 18 augusti 2012

Djurvän jäklar minsann!!

Alla har vi våra idéer
och jag vet att jag har min beskärda del.
Som exempelvis när jag sover.

När jag sover måste jag ha mina fötter "täckta".
Jag kan inte ligga och ha undersidan av mina fötter utan skydd!
Nej, det går inte för sig alls det.
Inte när man är så kittlig som jag!

Jag måste även ha armar och axlar täckta.
Detta betyder alltså att när det är riktigt hett
så har jag täcket om fötterna och om armarna,
resten av kroppen flämtar i hettan.

Idag sattes verkligen min fantasi på prov.
Jag har en väldigt trött dag.
En dag då armar, ben, ja, faktiskt hela kroppen
liksom inte orkar alls.
Då jag tycker att det skulle vara skönt med marionettsnören
så det inte var så jobbigt att lyfta armarna.

Jag lyckades krypa upp i sängen för vila
och fick direkt sällskap av kärvänliga Gibbson.
På två röda sekunder hade han kringlat ihop sig i min halsgrop
och somnat!!!
Vad göra?

Jag ville ju också sova!!

Inte kunde jag börja härja och fixa
för att få fram täcke till fötter och armar.
Då väcker jag ju honom!

Äh, skärpning,
jag får sova ändå helt enkelt!

Nej - omöjligt!!

Men hellre brödlös än rådlös,
som min kloka Farmor alltid sa.

Tyvärr (eller som tur är) finns det inga bildbevis,
men tänk dig detta:

Jag halvligger snett i sängen med fotsulorna mot varandra.
(Då är de ju liksom täckta, eller nåt)
Höger arm har jag lyckats få upp ett lakan omkring.
Den vänstra armen drog jag helt enkelt in i tröjan.
Problem solved!!!

Ja, jag blev lurad i alla fall
så jag sov som en stock!

Gibbson också förövrigt!!

kram
ingla

3 kommentarer:

  1. Inte rådlös direkt....;)

    /jennie

    ps jag hade gärna velat se detta:)

    SvaraRadera
  2. Du är så gooood och fiiiin att jag nästan dånar!
    Gibbson kan skratta sig lyckligt över att ha fått flytta in hos dig <3

    (Men se genast till att få lägenheten kameraövervakad!!!
    Om du lyckas filma dina "övningar" vinner du du snart
    första priset i !Americas funniest homevideos :-D :-D :-D )

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  3. Hur ska han få plats i halsgropen om några månader tro ? Katter växer alltför fort.
    Kram från Elsie

    SvaraRadera