onsdag 22 augusti 2012

Skare va såhär??

Jag har en god egenskap
- jag har skitkort minne.

När omgivningen frågar mig om jag har dystra tankar.
ångest och annan skit
på grund av allt,
så svarar jag att
Nej, jag är som en hund
- lever liksom i nuet!

Och det är bra.

Men det betyder oxå att jag blir helt tagen på sängen
när cellgifterna slår ut mig dag fyra och fem
och jag ligger som en lealös docka i sängen.

För inte minns jag att det var exakt likadant
för tre veckor sedan.

Och så är jag inte så himla bra på att må dåligt.
Jag är faktiskt helt värdelös på det!

Så det blir lite rundgång på någe vis
där jag liksom blir sämre av att jag mår dåligt.

Så Tack för Dottern.
Hon tittade på mig lite under lugg
och frågade:
Är det så här det kommer va??

Och det fick mig att komma ihåg
att de bra dagarna
baske mig ska vara riktigt bra.

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar