söndag 24 april 2011

Debatten om skolan

Jag reflekterar över hur lite jag sätter mig in i debatten om skolan. I tidningarna är det ena svarta rubriken efter den andra. Nyss surfade jag in på aftonbladet.se och kollade läget. På bloggen om skolan fanns det många åsikter. Det var flera sakliga och förklarande inlägg om exempelvis våra ENORMA lov och andra ledigheter som vi har JÄMT!!!! Och så fanns såklart negativ kritik. Det är bra med ett forum där alla synvinklar kan ventileras. Men jag insåg att det inte var stället för mig!!

Ett inlägg hade väldigt starka (och inte faktabaserade) åsikter om lärarkåren - och allt jag ville göra var att visa honom hur "irreterad" egentligen stavas.

Jag ska nog helt enkelt strunta i det där och istället undervisa.....

//
fröken Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar