onsdag 20 april 2011

Systerblomma

Ni som känner mig vet att namn inte är min starka sida. Ja, att minnas dem alltså.... Hitta på däremot är jag synnerligen duktig på!!

I alla fall, i mitt fönster står nu denna vackra skapelse som jag inte minns namnet på. Under vintern har hon sett aningens mer ledsen ut. Eller nej, det gjorde hon inte alls. Hon syntes nämligen inte. För den oinvigde såg det ut som om jag hade en kruka med jord i fönstret bara. Så när solen hittade oss igen började hon sakta skicka upp det ena bladet efter det andra - och nu blommar hon!!!



Tänk att förut fanns det inget, nu blommar det!! I mitt hem!!!


Jag har fått den av Syster-Yster, jag ska fråga henne vad den heter.

//
ingla

2 kommentarer:

  1. Det är en lyckoklöver, en oxalis tringularis.
    Tack för några trevliga timmar på det sedvanliga stället.
    KRAM från Elsie

    SvaraRadera
  2. Tack Elsie.
    Både för namnet och den trevliga stunden!!
    KRAM

    SvaraRadera