söndag 24 april 2011

Mammografi

Jag ska ju gå på mammografiundersökning en gång per år. Det är bra!!
Dock har det varit minst sagt bökigt att få en tid efter att jag flyttade från Norrköping till Nora. Hjälp så många samtal!!
Jag ska mammograferas i feb-mars men har ännu inte varit iväg. Och tro mig - det beror inte på mig.
Efter mycket bök och krångel fick jag i alla fall en läkartid (som jag inte behövde) där jag även fick träffa en bröstsjuksköterska (som lärde mig självundersökning??????(3 år efter operationen, vad tror de??)) Men då fick jag i alla fall löfte om en mammografi.
Och visst fick jag en kallelse. I torsdags trillade den in, synd att tiden var på onsdagen - dagen innan!!

Jag mailade och sa att det var lite svårt för mig att hinna till den tiden.
Nu sitter jag här med en ny kallelse - och en till!!
Jag har fått två tider, är det en för varje bröst tror ni???

Jag vet alldeles för lite för att ha åsikter om hur detta landsting fungerar men jag börjar ana att den ene inte vet vad den andre gör......

Vad tror du??

//
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar