fredag 25 november 2011

Idol

Sakta men säkert börjar det gå upp för mig att jag missar ett stort fenomen
då jag inte ser Idol (eller bönder som gifter sig och kändisar som dansar osv).
Kanske inte ett bra fenomen men ett stort.

Inser att det i livet nu hänvisas till personer och händelser jag har noll koll på.
Känns sådär.
Samtidigt tror jag mig förstå att jag inte bara är sen,
jag är kvarlämnad, ifrånåkt och syns inte ens i backspegeln.
Det är försent att börja nu, kommer aldrig ikapp.

Beslutet blir att fortsätta med skygglappar och hoppas att folk
fortsätter hänvisa med syftningsnamn; IdolPelle, BondeLisa osv.

Och själv är jag väl då Vetintnöe-Ingela, Bakom-Ingela
kanske till och med Surtanten.
Äh, jag har klarat värre saker.......



kram
Tvärsemot-ingla

3 kommentarer:

  1. Välkommen i klubben!
    Du är alltså INTE ensam - och därmed inte frånåkt eller bakom
    ... för i så fall är jag det också. Och två är en trend ;-o

    Sov gott vännen!
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Vi är tre! Jag är lika bakom som ni. Men jag läser en hel del intressant på den tid som andra lägger på bonden och idol.

    kram j

    SvaraRadera
  3. Gissa hur "lost" man är när man bor utomlands halva året. Jag har verkligen noll koll!

    SvaraRadera