fredag 6 januari 2012

Hartvig Gjesdahl

gjesdahl.se

Och plötsligt slits man ur sin egovärld
och inser att det kanske blir att bevista några begravningar
innan man själv ska dö.

Med stor sorg tar jag till mig informationen att
Norrköpings ende körledare av rang
hastigt har dött.

Jag har inte sjungit i någon av hans körer,
inte för att han inte försökte övertala mig....... :)
utan för att jag inte tordes.

Hans envishet att försöka övertala mig
är en av mina största meriter.

Jag  jobbade ihop med honom,
innan min lärarutbildning.
När vi inte sjöng
eller gnabbades
så hittade vi på bus att utsätta vår omgivning med.
Det var kul!!!

Sol hade en alldeles egen relation med honom,
dels genom skolan
dels genom sitt arbete i kyrkan.

Sist vi chattade på facebook
talade vi om saker vi ångrade.
Jag erkände att en av de få (två) saker jag ångrar
var att jag inte lät mig övertalas.
Att sjunga i kören alltså.

Det sista han sa var:
Helsa henne, den vackra

Jag gjorde det......



ingla

artikel i nt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar