tisdag 24 januari 2012

Pärleporten.....

..... eller; Jag är inte bitter!!!

Jag är inte sönderstucken!!

Var ju iväg på skiktröntgen idag.
Förberedde mig på rejält sönderstuckna armar
men tji fick jag.    ;)

För jag kunde få kontrasten i porten.

Det har jag apselut inte kunnat få förut
eftersom porten inte skulle hålla för trycket
då kontrasten automatiskt trycks in.

Men idag kunde man visst ha ett lägre tryck
och därför använda porten.

Oj oj oj vad jag kommer vara besvärlig hädanefter!!!
(I Lindesberg har de nämligen ingen personal
som kan sätta nål i porten på röntgenavdelningen)
För nu är det porten som gäller vid varje skiktröntgen,
så det så!!

Och jag är inte bitter
över alla djävla sammanlagda timmar
av nålstick - helt i onödan

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Hm ... ska jag välja först
    "Men vad faaan!!!"
    eller
    "Men så underbart"
    eller
    "Jaaa, stå på dig från och med nu!!!"

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Jupp,
    nu är det porten som gäller!!!!

    kram

    SvaraRadera