torsdag 29 december 2011

Dag sju

Inte första gången som jag blir helt fascinerad.
Att jag kan känna mig så pigg idag,
när igår och förrgår var så TRÖTTA!!!!

Jag önskar att jag kunde beskriva den otroliga skillnaden
men inte ens jag har ord som räcker till.

Det är som natt och dag.
Eller snarare natt och cykel.
Dag och isbjörn.

Det som mest irriterar mig med de två svintrötta dagarna
är att jag liksom inte minns att de är två,
varken mer eller mindre.....

Så inte nog med att jag är så trött att jag inte riktigt orkar lyfta armarna,
jag känner mig värdelös som inte gör nyttiga saker.

Nu ska jag verkligen förbereda mig inför dag 11 och 12.
Dels så att dagarna blir mindre vidriga,
dels så jag minns att de tar slut.

Bra om jag tänkt på mat
= ha något att bara värma.

Tänkte att jag skulle låna böcker
men jag orkar ju inte hålla dem så.......

Nu ska jag nanna kudden
så jag orkar åka in o få gifter imorgon.

kram
ingla

2 kommentarer: