fredag 23 december 2011

JULBREV 2011

Ett litet tjuvkik i min tacksamhetsdagbok.

Tack för att det ÄNTLIGEN kom lite snö!!!

Ohhh, vad glad jag skulle vara om det låg kvar! *hoppas*

 Tack för att ”skrik och panik-fasen” efter cancerbeskedet är över. Det tär verkligen på krafterna. Hu!!! Nu börjar vi landa i hur man lever med att jag fått tillbaka cancern och att den finns på mer än ett ställe. Vi börjar vänja oss vid tanken på att den aldrig försvinner och vi inser att livet rullar på.

Tack för att tortyrsmärtorna jag hade i början av cellgiftsbehandlingen är över. Biverkningarna jag har nu kan jag leva med. Såklart TACK för att tumörerna minskar av gifteriet och tackelitack för att jag (än en gång) lyckats hitta Världens Bästa Kurator!! Tack för att jag inte tappat kontakten med mitt jobb, trots sjukskrivningen. Jag får otrolig energi av att hälsa på där.

Tack för min insikt att det inte är någon idé att be om mer tid, om jag tänker tillbringa den ihopkrupen i fosterställning i sängen!!



Tack för en otrolig uppslutning när min lilla Dotter fyllde 20!!!  Vilken kväll!!

Och TACK för att min underbara Dotter är frisk och trivs med det hon gör. Vilken underbar tur att hon valde att bo hos Emma och Andy, för att ta hand om charmtrollet Sixten!! Hon kunde inte vara på ett bättre ställe just nu, just där!

Tack för att hon ibland förstår att hon är ung och därför inte behöver ha en framtid utstakad och planerad in i minsta minut!! Underbart att hon pluggat gospelkörande under höstterminen. Spännande att se vad det blir i vår!!



Tack för alla tips och den inspiration jag får när jag vill ”husmödra” och leka kunnig i köket. Tänk att det skulle till kronisk cancer för att jag skulle tro att jag faktiskt får pyssla i köket, bara för att det är roligt. Huka er halvfabrikat – här kommer leverstuvning, potatis- och purjolöksoppa och lasagne i en väldans fart!! Kanske ska jag även grava lite lax???



Tack för de nya bekantskaper jag gjort här i Nora. Ohhhh, vad jag blir trevlig om jag får umgås lite. Tack för Nina, Mona och Renate. Och TACK för Stickcaféet!! Tack för Underbara Lunch-Jennie!! Och tack för att jag ofta mår så bra att jag orkar umgås.

Tack för alla Gamla Vänner!!!! Så underbart att få hälsningar, paket och uppmuntran!! Att inte trilla ut ur adressboken bara för att hälsan, orken eller lusten är lite tappad.

Tack för att jag har mitt eget lilla själs-spa i Grythem!!
Där hela jag vilar!!!



Tack för att Sambon gärna planerar för en (läs min) födelsedag i London i mars. Det är ljuvligt att ha något att längta till.

Tack för att just jag fick Världens Bästa Dotter!! Tänk att det blev så att Hon är precis det som passar mig så bra. Tack för den kärleken vi har, som lätt som en plätt överlever pissiga cancerbesked och långa avstånd!!

 Tack för att det snart är Annandagen och jag får bjuda på julbord. Du är välkommen!!!



Och snälla, snälla du;

Lev det liv du vill leva idag

– vi har inget löfte
om ett imorgon!!!!



KRAM Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar