måndag 20 februari 2012

25 inuti

Det måste vara så här att vara gammal!!

Vi har ju fått veta att  75-åringar
tycker att de är samma person inuti
som de var femtio år tidigare.

Ju äldre jag blir
desto mer förstår jag det.

Men jag sitter här och har en jäkla insikt just nu.

Underbara Ingrid är här och hjälper mig flyttpacka.
Och visst får vi saker packade
(ganska mycket faktiskt)
men mycket tid går åt till att lura henne till vila.

För min kropp vill inte alls flyttpacka
i den hastighet som 25-åringen inuti mig vill.

Det är dag 14 i giftericykeln
och jag har inte fått gift sedan dag 8.
Jag är apselut inte förlamande trött
- inte alls!!!

Men jag har lika mycket uthållighet
som jag har tålamod med tv-reklam.
Jag hinner inte mycket effektivt arbete
förrän jag måste vila.

Satan i gatan vad svårt det är att acceptera
att kroppen är skröplig.
Och inte är det kul, heller!!!!

Fan!!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Tulle!!!
    Orkar du möjligen ge Ingrid en kram från mig
    - och ta en själv också?

    Kram!
    /BJ

    SvaraRadera