lördag 18 februari 2012

Begravning, Costner och Ranelid

Inser att Whitney Houstons minnesstund (eller om det är en begravning)
var ett synnerligen bra val denna lördagskväll.

Vet inte riktigt hur mycket knark man skulle vara tvungen
att spruta in i armvecket på mig
för att jag skulle klara melodifestival
OCH Ranelid i kombo....

Något jag däremot skulle klara alldeles utmärkt
är att Kevin Costner dök upp på min begravning
och berättade några av alla anekdoter vi har tillsammans.
(Som han gjorde på Houstons)

Hmmmm,
man borde kanske skriva ned hur man vill ha den
- sin begravning alltså.
Hur ska ni annars kunna få hit Herr Costner.
Eller Denzel Washington
Eller Hugh Jackman
Eller Bono - såklart

Föresten vaddå "eller"?
"Och" såklart.

Tjena vilken fest!!
Costner, Washington, Jackman och Bono
kan berätta roliga minnen.
Scocco däremot är ju lite blyg
så han kommer bara att sjunga.

Vaddå begravning
då får ju inte jag vara med?????

Inser att jag måste tänka om.
Uppenbarligen blir detta en fest,
inte en begravning.
Jag ska vara där!!!!

På min begravning kan ju tom Ranelid komma.
Dagen är ju som förstörd i alla fall.........


kram
ingla

3 kommentarer:

  1. På den festen kommer jag, men begravningen hoppar jag över om Ranelid ska vara med. Det finns gränser för hur mycket elände jag tål på en och samma dag! Hans framförande på melodifestivalen ikväll var bara för bedrövligt, inte riktigt i klass med Torsten Flink's men nästan. Var håller alla duktiga artister hus & vart har de gömt de bra låtarna? Mer Mauro åt folket!!!
    /ia

    SvaraRadera
  2. Snälla, snälla, snälla ... (för att nu fortsätta lite på Mello-spåret)

    Jag kan mecka ihop ett rackarns tjusigt inbjudningskort
    - om jag också blir bjuden. Fast då skulle jag också tillverkar
    några "Vilda kort", alltså svensa Wildcards!

    Och de skulle skickas till några Skarsgård (och där finns det
    ju många förnamn som gärna får komma), kanske Guillou,
    eller varför inte Claes Malmberg...

    Dessutom tror jag att det skulle förhöja stämningen rätt rejält
    med några "klarspråkande" typer (förutom dig, mig och Ia, då),
    som Susanne Reuter, Maria Lundqvist och Magnus Bertnér.

    Ooooh, vilket kalajs det skulle bli
    :-D :-D :-D

    I'm in!
    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  3. Jag fick en idé. Eftersom det hade varit kul om du (Ingela) är med på tillställningen, kan man inte ordna någon variant av "inför-fest". Ta det i god tid så kan du också vara med. Då kan man ju ta 1:a handsvalen på "inför-festen" och spara Ranelid, Flinck och gänget till senare.

    Kram j

    SvaraRadera