tisdag 28 februari 2012

Blommor på loftet

Ja, det händer precis hur mycket som helst
samtidigt som allt bara står still.

Har alltid varit sån
att när jag väl bestämt mig,
jag då ska det ske direkt - gärna igår.

Men ibland är det tur att livet
inte gör som jag vill,
hur skulle jag då ha hunnit packa??

På flyttfronten finns detta att rapportera;
Flytten går på Långfredagen.
Från Hagavägen 27 i Nora
till Hagagatan 27 i Norrköping.
Ja, om någon missat det.

Jag flyttar in i Dotterns lägenhet
och hon ska även inhysas där
när hon kommer tillbaks från London.

Dock har vi börjat landa i att när hon väl fått jobb
och därför kan skaffa eget boende,
ja, då blir det nog hon som tar det vår käre hyresvärd erbjuder.

Risken är nämligen stor att lägenhet nr 2
ligger högre upp i huset,
och vi måste tänka framåt.
Jag kan inte springa upp och ned i trappor
om jag mår tjyvens.

I alla fall,
här går jag nu och planerar.
Jag ska ha blommigt i köket,
och blommigt i rummet
(blev lite värmlänning där, menar vardagsrummet)
och så tror jag att det ska vara
blommigt i sovrummet.

Jupp, jag har blivit blommig!!

Jag som tyckte det var dödens
att jag behövde ha rosa på mig
vid Systerns bröllop för 100 år sedan.
Vad var det för fel på helsvart?
undrade jag då.

Det var då det!

Häpp

kram
ingla

1 kommentar: