måndag 11 februari 2013

Bra dag

Jag, som har så mycket ord
och mer än ofta sprider dem omkring mig
har svårt att beskriva min förmiddag.

Den innehåller det gamla vanliga
som smärtlindring, ångest och rädsla för rygghugg
och uppstigning.

Jag började min planering vid sjutiden kanske,
ca åtta kom första sprutan osv.....

MEN
när sköterskorna kom för att hjälpa mig upp
SATT JAG REDAN PÅ SÄNGKANTEN!!

Och jag begär inte att du ska förstå,
själv skulle jag absolut inte ha fattat alls - innan.

Men ballonger, serpentiner och en liten orkester
hade inte suttit fel.
Inte fel alls!!!

Jag har varit riktigt deppig några dagar
eftersom jag tycker att jag bara blivit sämre
sedan jag kom in hit.

Nu är jag inte deppig längre.
En sköterska kom på att vi skulle ta lite prover
- det var ju så länge sedan.

Och vips serverades det blod till Prinsessan på Ärtrosen.
Hb låg nämligen på 68.
Underbart med en förklaring till tröttheten!!!!

Och nu idag efter några påsar blod
är jag mycket piggare!!!

kram
ingla


3 kommentarer:

  1. Som sagt, mer blod till folket. Hb 68, det är knappt mänskligt ens. Har de kollat depåerna åxå, skulle tro att det ekar tomt även där. Men nu fylls lagren på, det gillar vi. Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du känner dig piggare efter blodintaget. Bra att de kollar upp dig så att du får det du behöver. kram från Elsie

    SvaraRadera
  3. Citerar Magnus Uggla:
    Pom, Pom, Pom

    Och kompletterar med
    lite egenhändigt:
    Tutelitut tut tut

    Hoppas verkligen att du
    får lite bättre "sprutt" nu <3

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera