måndag 4 februari 2013

Inlagt gnäll

Nope, jag är aldrig nöjd!!
Men det har du ju redan förstått,
att jag inte är en god, fin och ödmjuk människa.

Jag, Prinsessan på Ärtrosen, jag vet minsann
hur man gör när man gnäller.

I ena vågskålen lägger jag att mina nära
"får ledigt" nu när jag är inlagd.
Och om du tittar ordentligt så ser du
hur jag med ena tån tynger ned det lite extra vid invägningen.

För varför jag skulle in här under helgen,
ja, det förstår jag verkligen inte.

Håll i hatten, nu kommer gnäll så det stänker:
Min medusinlista stämmer inte
så jag får hålla koll på alla piller i byttan som ställs in.
Sprutan glöms helt bort.
Jag backar  (för att inte vara krånglig)
och "lägger mig" i sängen på det viset sköterskorna vill
istället för med den teknik Sol, mamma och jag
utvecklat till skön konst.
Vilket resulterade i smärtskrik rätt ut och en spruta till.

På mornarna har jag ju i ett par dagar fått Voltarenspruta
så att jag ens tordes börja röra på min stela onda kropp.
Här fick jag av någon anledning morfin i sprutan
vilket jag påstått länge inte hjälper.
Så eftersom jag hade rätt i att det inte hjälpte
så fick jag ju en spruta till sedan.
(Sedan fick jag erbjudande om samma spruta igen
då det försvunnit i handlingarna att jag fått den.)
Och det betydde ju i sin tur att jag fick vänta ytterligare en halvtimme
innan den sprutan tog.
Så från jag kände att: "Nu skulle det vara trevligt med en liten morgonkiss"
till jag satt på toan tog det bara 75 minuter.

Och så, jag trodde det var omöjligt men jag har mer ångest
för toabesöken här än hemma.
Hemma sitter jag med min oro/ängslan i lugn och ro,
(medan mamma diskar eller hittar på något annat)
här har jag sköterskor som inte alls har tid att vänta på mig och mina tankar 
utan säger att jag ska larma när jag är klar.
Gissa fyra gånger om "Ingela-kan-själv"
larmar ofta!!!

Jag får helt enkelt fokusera på min ensamtid.
Har tvn på och ska använda ALLT jag har packat med mig
vilket betyder handarbeten, vykort (Malin fixade frimärken)
en räkning som ska läggas in och så vidare.
Jag har ju till och med högtalare med så jag kan lyssna på Spanarna.

Ja, jag är väl tvungen att erkänna att det egentligen inte är synd om mig.
Men det har ju aldrig hindrat mig från att gnälla förut ;)

Ha en härlig måndag!!
Kram
ingla


2 kommentarer:

  1. Klart du får klaga när nu inte hotellet håller utlovad femstjärnig service. För det är väl ändå det minsta man kan förvänta sig när man, som du kommer in och har OOOOOOOOOONT!Och att personalen inte lyssnar och hjälper till att göra på det vis du lärt att det funkar, det är katastrof och borde anmälas - basta! Överlevde du köttfärssåsen förresten?

    SvaraRadera
  2. Den morgonen är I N T E O K ! ! ! ! ! ! ! !
    Snarare fel som gränsar till nåt olagligt...

    Men ringa på knappen – ja, det får du nog lära dig.
    Du får helt enkelt inbilla dig att sköterskorna
    är ute i köket och diskar ;-)

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera