lördag 2 februari 2013

Inlagd

Jag vet att jag inte är pålitlig
när det gäller inlägg på min blogg.
Men till mitt försvar så är det mer som inte är särskilt pålitligt.

Ett ganska stort och migpåverkande exempel är smärtlindring.
Vi har det väldans bökigt med att få min förbannade rygg smärtfri.
Ursäkta språket.
Eller näe, djäklaskitfanhelvetesryggdjävel.
Så, ganska bra beskrivet tycker jag.
Så känner jag för min rygg och medföljande smärta.

Dagarna som varit är ett gytter av smärta,
påhälsning av underbara LAH med sprutor i högsta hugg,
tårar av trötthet, ilska, vanmakt och smärta.

Oro och maktlöshet för UNDERBARA nära och kära
som bara kan stå bredvid
och försöka få mig att minnas de gånger det faktiskt funkar......

På vårdens frågor om smärtstyrka och tid kan jag oftast inte ens svara.
Idag fick helt enkelt Sol och Ingrid skatta hur hög min smärta var
när jag bröt ihop och behövde spruta.

Beslutet nu är att jag ska lägga in mig.
Jupp imorgon ska jag på något vis ta mig till LAH
och bo hos dem
så vi kan få ordning på smärtan.

Och det ser jag ju fram emot
att tämja smärtan alltså.
Jag ser INTE fram emot att bo på LAH.
Men jag ser nyttan.

Och om sanningen ska fram så blir det ju lite vila för min omgivning.
Både rent fysiskt
och så tror jag att några kommer att kunna andas lättare
och känna att "någon" nu har ansvaret.

Så kan man ju vara lite ettrig
och fråga vad det är för skillnad och sitta i min säng hemma
eller sitta i en ganska lik säng på sjukan.
Alltså går det ingen nöd på mig alls.

(För er som inte vet så har jag nu en höj- och sänkbar sjukhussäng i vardagsrummet.)

Så,
nu ska jag fokusera lite på Ingrid och Sol.
För vi bestämde att jag ville det,
jag lägger in mig i morgon.

kram
ingla


3 kommentarer:

  1. Tänker på dig och hoppas du får hjälp hitta smärtlindring. Kram J

    SvaraRadera
  2. Borta bra, men hemma bäst
    är inte bara ett allmänt talesätt.
    Det stämmer - och särskilt när man är sjuk.
    (Knäppt, eller hur? Men sant!)

    Du är sååå duktig när du nu "campar" på LAH ett tag
    Och jag hoppas innerligt att du blir ordentligt ompysslad
    – och får ordning på djäklaskitfanhelvetesryggdjävel
    (Jag kunde inte ha sagt det bättre själv ;-) )

    Hoppas du ändå kan känna lite lugn och vila i
    att smärtan kan åtgärdas omedelbart
    och att det finns duktig personal, dygnet runt
    som är till för dig, när du vill!
    (Du är bergis deras favvo-patient, så de kommer nog gärna!!!)

    Och av hela mitt hjärta hoppas jag förstås
    att ni hittar en riktig grym häxbrygd som funkar.
    Allra snarast! Superstraxast!

    Min största, varmaste kram
    till dig vännen ❤❤❤

    /BJ

    SvaraRadera
  3. Så glad jag blir när jag hittar ett nytt inlägg från dig. När tiden rinner iväg för länge blir jag sååå orolig för dig.
    Hoppas nu att du kan hitta rätt medicinering för att lindra din smärta. Ibland kan det vara skönt att vara bland kunnig personal när smärtan sätter in som värst. Tänker på dig ! Stor kram från Elsie

    SvaraRadera