söndag 27 januari 2013

Min värld av blommor

Att ensam skulle vara stark
är så dumt så jag är nästan rädd för att säga det högt.
Jo, säger man tillräckligt dumma saker
slår säkert blixten ned i huvudet på en.
JO, sa jag, någon rättvisa måste det finnas!!!!

Jag är inte ensam.
TACK!!!!!!

Och det som jag nu har upplevt är följande;

Min syster har, antagligen med full bergsklättrarutrustning,
automatvapen, glidmedel, list och desperation,
försökt nå fram till mig
"i min lilla lilla värld av blommor"

Hon har klättrat, krupit, gasat bilen,
hoppat fallskärm och slagits med en idiot (undertecknad)
för att lyckas ta sig fram till ett gäng neddragna rullgardiner.

Väl där har hon nu äntligen nått ända fram till en, två,
ja, kanske tre små gardindjävlar.
Nedslitna nu kan jag berätta!!!!

Det är inte så att du per automatik
fattar hur sjuk du är.
Tro mig.
Och jag är speciellt trögfattad,
tro mig där med.

Jag vet att det är flera i min omgivning
som försökt ge sig på samma uppdrag.
All heder åt dem!!
Tacksam!!

Men här och nu var det min Syster som lyckades.

Tänk vilken tur jag har!!

kram
ingla


2 kommentarer:

  1. Jag är sååå tacksam
    för att du, Ingela, inte är ensam
    – och att syster A är så stark.
    Ni är båda mina hjältinnor!

    All min kärlek!
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Som vanligt så kommer BJ med de kloka orden och jag kan inte annat än instämma. Det borde ju per automatik innebära att även jag är osedvanlig klok ;)

    Kram till dig och din starka syster. Förresten drömde jag att jag var i Stockholm och tittade på historiska byggnader när du plötsligt hoppade ur en taxi och sprang in i mig. Det var en trevlig dröm :)

    SvaraRadera