lördag 12 januari 2013

Berätta om någon du beundrar

Ohhhhh detta är svårt!!
Skitsvårt.

Det finns så många jag beundrar.
Hur ska jag kunna välja en??

Om jag bara får det så väljer jag ju Sol.
Och hur mycket jag än beundrar henne så vore det ju skoj med någon mer.

Så jag har tänkt.
Jag har valt två andra.

Jag beundrar min underbara vän Ingrid!!
Ingrid har en otrolig förmåga att få mig att tro att jag inte är till besvär på något vis.
På något vis alls!!!!

Hon hjälper mig med så mycket praktiskt
och hon säger aldrig ett enda litet ord om det.

Hon kan sitta här hos mig en hel kväll,
med sin dator i knät
och tittar på House of Elliot med mig.

Så precis när jag orkar
så berättar hon massor med roliga anekdoter
och vi minns så himla roligt tillbaka.

Hon kan ta min hand när vi får beskedet om metastaser i hjärnan
och hon fäller exakt så många tårar jag orkar!!
Sedan plockar hon ihop sig och åker hem till mig
för att plocka ihop saker och ting jag behöver under inläggning.

Det finns så mycket inom henne
och det mesta går åt till att välsigna andra!!!

Den andra jag beundrar är min syster.
Hon är helt fenomenal.

Hon är som Lotta på Bråkmakargatan
- hon kan allt!!

Hon skilde sig i typ februari
och vips så har hon ett fullt och innehållsrikt liv.
Hon har eget företag
som hon jonglerar med ena handen,
för den andra, ja den är hos mig.

Vi har nog tänkt helt olika när det gäller barnuppfostrean
MEN vi har tillsammans tre helt bedårande ungdomar
Som nockar de andra helt sanslöst!!
Och nu viker hon ut en vinge över min unge oxå.

Precis som med Ingrid lyckas Syster Annelie
vara exakt hur mycket som jag vill ha,
eller snarare behöver.

Som senaste exempel får det helt enkelt bli att hon gav mig en jul
som var helt och hållet perfekt för mig.
Vi är väldigt olika Syster och jag.
Vi är helt olika personligheter - helt olika.
Ändå kan hon ge mig det jag behöver,
ibland innan jag fattat vad jag behöver.

Det som är gemensamt för dessa båda hjältar
är att jag njuter så hejdlöst av att umgås med dem.
Njuter gör jag!!!!!!

Jag är så tacksam att jag har dem i mitt liv!!!!!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Å jag är sanslöst glad och tacksam å dina vägnar

    Kram till er alla tre!

    /BJ

    SvaraRadera