onsdag 9 januari 2013

En plats att besöka innan jag dör.

Har väl antagligen ett litet annat perspektiv
på just denna fråga än vad idésprutan tänkte sig.......

Jag har som filosofi att inte tänka
"Ohhh detta kanske är sista gången jag är här........."

Men jag har grunnat lite,
Jag vill ligga och mysa och prata skit med Sol.
Och jag älskar att Ingrid och jag njuter av House of Elliot tillsammans.

Men så har jag också kommit på
att jag vill göra Junibacken.
Först trodde jag bara att jag ville sitta i bokhandeln där och njuta,
men sedan kom jag på att näe,
jag ville faktiskt äta där också
OCH lyssna på Astrid!!!

Och vore det inte trevligt att sitta på NK och bara titta på folk!!

En härlig dag i solen kommer ju även sitta fint.
Och det kvittar lite underlaget känner jag.

Min finaste (plats) att vara på
är ju givetvis hemma.
Inte så skoj just idag,
men jag argumenterar med en dåres envishet
att hemma måste alltid kännas bättre än borta.
Hur tragiskt vore det inte annars??
TRAGISKT!!!!!!

Jag har en liten topping till mitt uttalande om hemmet!!

Att vara hemma är helt ljuvligt,
så ljuvligt att när man utan eget beslut
måste lämna hemmet är det lätt att gråta.

Och nu när jag sitter i mitt ljuvliga hem,
så är det sååååååå mycket trevligare och mysigare
När du har någon du älskar i närheten.

Att någon underbar människa offrar sitt eget,
för att finnas hos dig - i ditt hem
Det du - det är stort!!!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Så fint du kan uttrycka dig. Jag blir skrivstum. Ett par tårar/många tårar trillar nerför min kind. kram

    SvaraRadera