söndag 13 januari 2013

Berätta om en favoritsak i mitt hem!!

Hmmmm denna är inte lätt.
Eller jo, det är den.

Jag har ingen favoritsak i mitt hem
jag har nästan BARA favoritsaker i mitt hem.

För om man ska följa min filosofi att det är vardagen som är det extra,
och semestern, resan osv som ligger utanför,
då behöver du ju se till att vardagen är ditt lyckliga ställe.

För många år sedan började jag exempelvis leta städartiklar i London.
Och för många, många fler år sedan började jag samla temuggar.
En i taget alltså,
inte en uppsättning med 6, 8 eller så.
Nej, en i taget,
och så använder man den som är finast just då.

Jag har disktrasor jag blir glad av.
Jag har världens finaste köksradio.
Gissa hur mycket jag älskar att plocka fram nattlinne ur "farmors byrå"

För hundra år sedan köpte jag en väska jag inte hade råd med.
Den har jag handarbete i nu...... fint!!



Ja, men du förstår ju.

Och ibland blir det helt magiskt.
Som när man köper en underbar nyckelring på Peter Rabbit,
i Covent Garden, och sedan inser att den är gjord för byrån därhemma!!

Min sopkvast är blommig,
dock har den uppvisat aningens tvekan till att utföra jobbet till fullo
så vi får nog ha ett snack!!!!

På min nästa promenad i lägenheten
ska jag hitta något mer som gör mig glad!!!

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar