torsdag 10 januari 2013

Vad finns i min väska?

Oj oj vad jag hoppas att Blogger fixat till bildinfogafelet
innan det är dags för detta inlägg.



Jag har världens finaste handväska.
Jag har köpt den i London
(som faktiskt flertalet av mina nuvarande väskor)
och den är något alldeles speciellt med denna.



Den är lite större än vad den skulle vara
(ja i mitt huvud alltså)
Men det kvittar.

I den får min vackra skinnplånbok från Past Times sin plats!
Och den skinnbörs som hör till den med samma blommor.





Runt ett handtag har jag ett flashigt band
där hemnyckeln hänger.
(tantvarning)
Allt för att det ska gå smidigt när ambulanskillarna
hämtade mig och jag skulle låsa.



Och som nyckelring:

U2


Så inuti min stora fina (doktorsväska)
har jag hittat en nytta för ett flera år gammalt inköp.



En mycket vacker tygpåse med Beatrix Potter på.
I denna påse läggs allt småttit.
Allt från min vackra blommiga penna Sol gett mig från Harrods,
Till läppmojet med lille Skutt på från Apoteket.
Den vackra kantiga godisask som jag fyllt med medusiner.


Även busskort behöver bo........



Min vackra lilla rosa "väska" till nya telefonen.
Tänk att den skulle passa så bra med en nyckelring
jag köpte i London för flera år sedan.
Jo, på den rosa fina hänger nu en underbar lyxig nyckelring
med Tingeling på (i min stora/lilla väska)





Här får även min fina svarta Paddingtonhatt plats.
Jag har fått fina "telefonvantar" av ia som bor däri.
Törs inte använda dessa vantar som ju är specialiga för min androidtelefon
- men inte sjutton törs jag hantera en dyr telefon med vantar på???!!!

Har tom stoppat i Ingrids fingervantar
som hon glömt hos mig,
Då kanske vi kommer på att de är hennes och ska tillbaka.

Jag älskar min väska.
Tack Sol för att du bar den hem till mig!!!

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar