söndag 6 januari 2013

Berätta om bloggar du läser

Ohhh lite roligt faktiskt.
Ja, att berätta hur konstiga vägar
jag tar fram till min läsning.

Jag har en underbar tjänst, prenumererandetjänst
som håller koll åt mig.
Bra va?

För min del går det till som följer:

En dag (gärna en trist en) så sätter jag mig
och loggar in på min tjänst.
Och så har jag total utspel.
Jag söker totalt fritt efter bloggar.
En gång sökte jag hejdlöst på inredning
och plötsligt var jag prenumerant på Pernilla Wahlgrens blogg.

För det är nämligen så att jag plockar in allt jag ser
och så prenumererar jag på ALLT det.
För sedan kan jag sakta men säkert plocka bort det som inte passar.

Jag erkänner gärna att det tog förvånansvärt lång tid innan jag släppte iväg P. Wahlgren.
Hon fick mig att skratta mig harmynt många gånger
Trots att ni som känner mig vet att jag skiter i inredning.
Jag undrar fortfarande varför jag sökte på inredning........

Så jag har just nu en väldigt disparat samling bloggar
som jag läser.
Ett par ekobloggar,
Flertalet receptbloggar, som jag bara klickar förbi
(alltså dags för lite sanering)

Sedan har jag ju bloggar som bryr mig på riktigt
Kickis Skattkammare i Örebro,
Linda Engströms (Stockholm)
och Queen of Kammebornia.

Jag har inte en enda blogg om sjukdom och cancer
Jag har så det räcker.

Om jag skulle lyfta fram en enda
så får det bli
UnderbaraClara.
Hon är klok!!!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Vad kul med rubriktema på bloggen. Bra ide'.
    Kram J

    SvaraRadera