onsdag 23 januari 2013

Skogstrollet

Att vissa saker ska vara så in i Norden svårt att acceptera/lära sig!!
Känner mig trög som ett skogstroll.

Så fort jag har en bra dag
så tror jag att det liksom är lägsta nivån därefter.
Inga bakslag,
ingen återhämtning,
inget negativt.
Nej, nej,

Allt ska bara gå framåt och uppåt
- Hela tiden.


Lite vagt minns jag kanske att jag sov hela förmiddagen.
Och om jag minns det, så minns jag även
att jag hade en riktigt skitdag innan,
så det var ju inget konstigt att vara utslagen hela förmiddagen.


Hade en helt underbar eftermiddag igår.
Tänker inte berätta vad jag klarade av alldeles själv,
för det vill du inte veta.
Men stolt som en tupp,
och innerligt tacksam,
det var jag.

Så givetvis vaknar jag med inbillningen att jag idag ska kunna
ja, kanske inte delta i skid-sm,
men stå där som åskådare minsann.....

Men så blir det inte.
Jag ligger däckad även denna förmiddag
och blir såklart skitdeppad av det.

Jag darrar som en avtändande knarkare
alternativt himla gammal tant.
Mina muskler beter sig nämligen
SOM OM  jag har deltagit i skid-sm.

Det är bara det att jag har bara presterat
en liten promenad till toan.
Ja, sedan satt jag ju vid bordet och åt lunch försås.
Men då hade jag redan börjat darra.

Jag är såååååå dålig på bakslag
eller ens återhämtning.

Trög som ett skogstroll!!

kram
ingla


2 kommentarer:

  1. Känner igen den där trögheten
    – som somliga kallar obotligt optimism -
    Men det handlar inte om trög eller korttänkt
    det är nog bara alldeles "normaltstört" :-)

    Hoppas innerligt det är dags för
    en toppendag i morgon, vännen!

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Ja det där känner man igen.
    Trevlig blogg jag hamnade på och jag tittar in fler gånger.

    SvaraRadera