fredag 11 januari 2013

Berätta om min bästa vän.

Hmmmm detta var verkligen mycket, mycket svårare tror jag
än vad frågehittapåaren tänkte sig.

Jag har haft bästa vänner - länge.
En del har faktiskt kommenterat mitt liv ur denna synvinkel.
Att jag har fina vänner.
Att jag har vänner som helt klart är utöver det ordinära.

Om vi bortser från Sol ett tag i debatten och bara väljer andra.

Jag skulle kunna lista namn här
som gör dig överväldigad och lite generad.
Jupp, för så många riktiga vänner har jag.

Så jag ska försöka undvika namn.

Detta blogginlägg blir ett sådant
där kanske cancer liksom har lite helikopterpåverkan.
Men jag tror att det är okey faktiskt.

För jag har lärt mig massor på sistone,
och tänk om du kunde ta till dig det
- utan metastaser i din egen hjärna......

Visst kan jag gradera,
visst skulle mina vänner kunna få ex antal poäng så jag skulle sortera dem
i olika grupper.

Denna vän är värd 7.1 poäng
och honom använder jag till följande.......
Så han passar till de andra som liksom oxå passar till samma jobb.....

Mina vänner har ställt till det för mig totalt
-underbart!!!
Jag har noll koll på dem men ohhhhhh vad jag älskar dem!!

Min Dotter är alltså min Bästa Vän.

Men utöver det??!!!!
Vilken uppsjö av goda människor jag har omkring mig!!

Alltså GODA!!
Och gudomliga.

Jag är en mycket envis, enveten surkärring utan guds nåde!!
Mycket!

Men tack vare dessa underbara människor omkring mig
har så mycket hänt med mig.
Det finns så mycket kärlek omkring mig helt enkelt,
att jag inte kan stå emot.

Och tro mig jag kan stå emot.
Jag har stått emot kärlekstjafs och samboförsök.
Det är inte min grej att ta emot kärlek.

Plötsligt - PLÖTSLIGT
kan jag TA EMOT.

Ta emot!!!!

Att ta emot kärlek är underbart,
fast fortfarande lite ovant.
Ovant så jag gör det inte helt utan betänkligheter.

Mina känslor är lite tossiga för jag är ovan,
men jag gör så gott jag kan.
Jag försöker be om hjälp utan att ha ångesten Orvar.
Och jag får hela tiden hjälp???!!!!

Det finns hela tiden de som finns där.
Någon skurar badrummet,
någon åker förbi McDonalds
och någon annan handlar till mig.

Jag brukade säga:
Vad gjorde jag i mitt tidigare liv eftersom jag fick Sol??

Men nu????
Vad i helvete pysslade jag med egentligen
För jag har ju inte bara Sol??????


kram
ingal



2 kommentarer:

  1. Som vanligt skriver du så klokt så jag blit tårögd. Hur bär du dig åt?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att jag hade turen att på slumpens vägar träffa dig!

    Kram J

    SvaraRadera