måndag 7 januari 2013

Berätta om någon du saknar

Jag saknar ett flertalet människor faktiskt!!!

Mitt första val skulle ju så enkelt bli farmor Sonja,
för hon fattas mig alltid.

Men jag tänkte att jag skulle vidga mina vyer.

Jag saknar Anna-Greta och Harry

AG och Harry är föräldrar till min förra sambo.
AG sa tidigt till just sambon
att om det tog slut tänkte hon behålla mig.
Och det har hon gjort.
Jag känner mig väldigt behålld, faktiskt.

Vi har en tät mailkontakt
och jag känner mig väldigt aktiv i deras liv.

I deras lugna underbara hem
(deras tidigare sommarstuga)
kan man lunka runt
och bara vara.

Såklart får jag maten serverad
och har inte en enda uppgift typ diskning att genomföra.
Lyxigt, jag vet.
Men det är något speciellt med huset,
det kan bero på att det var en sommarstuga innan de flyttade dit på heltid.

Men jag tror mer att det beror på invånarna.

Vi pratar om allt och ingenting
och handarbetar om vi vill.
Vi löser melodikryss
och tittar på handboll????

Och bara är.

Jupp, jag saknar Anna-Greta och Harry.
Hoppas att jag snart kan åka till dem.

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Hej Ingela!

    Apropå bloggar: Läste ett av dina tidigare inlägg. jag har en kompis som bloggar under namnet Harpasione. Hon har drabbats av ALS och skriver mycket ur det perspektivet men med en rejäl dos humor och klokhet som jag tror att du ev skulle uppskatta. Googla på harpasione så får du se! Kram

    SvaraRadera