torsdag 17 januari 2013

Då.........

......... ska vi se.

Jag har inte tagit morfin i förebyggande syfte,
och det har fungerat.
Jag har bara ont i ryggen,
inte ONT, eller knivsmärta.

Mamma och jag har tusen bra idéer
och det är inte kattskit.

Jag har tackat nej till hemtjänsten idag.
För vad ska de göra här
om jag klarar mig själv (nästan)?

Sängen har kommit
och den fyller sin funktion.

Jag klarar nästan av saker
jag klarade av innan.

Mamma (som bor här) säger att
jag är tydligt piggare idag,
om vi jämför med igår.


Alltså ska jag sluta grina
av all hjälplöshet och maktlöshet!

kram
ingla

3 kommentarer:

  1. Har inga ord men en kram - kraaaaaaam! Skicka en varm hälsning till mor!
    /ia

    SvaraRadera
  2. Fick nyss den här historien – och tänkte på dig:

    En liten flicka hade tillbringat hela dagen på stranden.
    Med en gul hink, plastspade och lastbil med flak hade hon byggt
    det finaste sandslottet någonsin. Nu var det dags för vallgraven!

    Flickan grävde och grävde när hon plötsligt stötte på en stor sten
    – mitt i vägen för den mäktiga vallgraven, som skulle skydda slottet.
    Hon kämpade och kämpade men lyckades inte rubba den.

    Till slut satte hon sig ner och grät, av både trötthet och ilska.
    Vad skulle hon göra nu? Hela sandslottbygget kändes plötsligt förstört.

    Då kom flickans morfar. Han blev förstås orolig över hennes tårar.
    – Vad är det som har hänt?, frågade han och tog upp henne i famnen.
    – Jag kan inte flytta den stora stenen som är i vägen för vallgraven, snyftade hon.

    Morfar ställde sig på knä framför henne:
    – Men varför använde du inte ALL din styrka? frågade han.

    – Det gjorde jag! svarade flickan – och grät ännu häftigare.
    Tyckte morfar inte att hon hade kämpat tillräckligt hårt?!

    – Nej, min vän, det gjorde du inte. För du frågade inte mig om hjälp.
    Med de orden tog han bort stenen, så att hon kunde bygga färdigt.

    Många av oss har svårt att be om hjälp.
    Men när vi gör det skickar vi en signal till oss själva att vi är värdefulla.
    Och den som blir tillfrågad känner sig behövd och värdefull.

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  3. Jag läser BJ:s inlägg och trycker på "gilla" knappen.
    /Jennie

    SvaraRadera