fredag 18 januari 2013

Bath

Njuta!

Du som tröttnat på mina ord om Världens Bästa Födelsedagspresent,
får hemskt gärna helt enkelt strunta i detta inlägg.
Jo, hoppa över bara!!

Men för mig räcker det med en blick på en mugg,
givetvis likadan som vi hade på rummet.

Eller en bildsekvens på tv.

Ja, det räcker med att se visitkortet.



Jag behöver bara stänga ögonen så är jag där igen.
Kanske sitter jag djupt försjunken i de underbara fåtöljerna
som huserade i rummet.

Vi åt gott,
hade benen upplagda,
Sols dator med underhållning
och satt där bredvid varandra.

Vi bara var.

Och det är klart att vi skulle kunna "bara vara"
lite var stans som helst,
jag och min Underbara Unge.
Vi kan det!!
Bara vara..........

Och visst är det bra!

Men nu råkar jag ha detta underbara att drömma tillbaka till.

Jag behöver bara blunda.
Och knappt det!!

kram
ingla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar