torsdag 10 januari 2013

Jag blir så ledsen

Har en sanslöst dilemma!!!

Det finns så underbara människor omkring mig,
en dag fick jag mer än ett sött kort i posten!!!!!

Och alla vill de mig så väl, så väl!!!

Men en sak gör ont:

Nu blir det nog bra!
Det här fixar ju du som är så stark!!
Nu ska du se det blir bättre!!
Bra att det funkade, nu blir det bra ska du se!!

Jag är tacksam för ALLT jag får till mig som fungerar.
Allt som underlättar är ljuvligt!!

MEN JAG SKA DÖ AV DETTA!!!

Och jag orkar inte vara klämkäck för att (underbara)
människor inte orkar ta till sig det.
Jag orkar inte,
jag har fullt upp med att överleva
att jag inte ska överleva!!!

Förlåt om jag är besvärlig,
men jag orkar inte trösta andra för att jag ska dö.

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt, vännen!

    Du behöver varken vara väluppfostrad eller klämkäck
    – det har både du och jag varit alldeles för mycket och för länge! –
    men du har många alldeles underbara och välmenande vänner
    – om än kanske lite ... hm ... vågar jag kalla dem naiva?!

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Det är just för att jag vet att du ska dö som jag inte kommer med nåt klämkäckt, faktum är att jag inte kommer med nåt alls, för min instruktionsbok har inget kapitel som tar upp hur man ska bete sig när en av ens närmaste vänner tänker dö i vidrig cancer. Istället blir det fel ch tokigt och jobbigt. Men min kärlek har du och all energi jag kan uppbåda, den sänder jag till dig och de dina.

    Kanske är det så att de som sänder hurtiga hejarop sänder dig sin kärlek och omtanke? Kanske är de inte naiva utan, precis som jag, lite oförmögna att hantera situationen. Det känns så elakt att skriva ett kort med innehållet "det är skit att du ska dö, men jag tänker på dig". Allt som har med döden känns väldigt fult och fel att nämna till den som ska dö, lite grann som rädslan att nämna Voldemort vid namn för då kan han ju komma!

    Jag tycker det är skit att du ska dö! Å mest skit av allt är att jag inte kan göra dig bra!
    Löv jo, ta bil!

    SvaraRadera