lördag 5 januari 2013

Berätta om min hemstad!

Make no mistake:
Jag är född i Filipstad, Värmland
Och det är OMÖJLIGT att bortse ifrån.
Försök inte ens få ur värmlänningen ur mig
det är en omöjlighet - på riktigt!!

Redan som barn visste jag att det
"var där jag skulle begravas"
(nu vill jag in i en minneslund, men du hajar)

Men min hemstad
- Det är Norrköping!!!!

Norrköping är en liten storstad
som gör att man trivs.

Då arbetsgivarna var få och stora
blev det så att trots att det var mycket folk
innananför Promenaderna
så var det familjärt.

För någon kände ju någon som jobbade med någon
som också fått jobb på......

Det kan till exempel inte Linköping stoltsera med.
Nej dit kommer akademiker från när och fjärran
och ingen har haft din mamma som dagisfröken.

Norrköping är grönt och vackert.
Engelsmän gillar Norrköping dels på grund av grönskan har jag hört.



Jag gillar engelsmän!!

Dialekten är väldigt ovacker,
och det är lite synd,
det finns så många kloka ord som inte hörs
För vi har fullt upp med att skratta åt uttalet.
Jag med.

Jag kommer alltid hem.
Jag flyttade hiit som sextonåring,
och jag kommer alltid hem.

Allt annat är en fis i rymden.
Norrköping is da shit!!!!!!!




kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar