fredag 15 februari 2013

Vänta lite

Känslor är konstiga saker. Riktigt konstiga saker.
Och de går absolut inte ihop med logik.
Man kan förstå, ända in i benmärgen,
hur någonting görs för min skull, av ren och skär godhet.
Ändå rinner tårarna nedför mina kinder.
Och jag kan inte förklara varför.

Fast jag var "duktig".
Ligger du orörlig och hjälplös i din säng
så har i alla fall jag bara kommit på ett sätt att fly - blunda
Men utöver det,
jag sa ifrån lite faktiskt.
"Jag ligger här och gråter och känner mig väldigt utlämnad
av att ni tre står runt min säng och tittar på mig."

Och jag vet att de vill mig väl.
Jag vet det.
Men idag vet jag inte vad det är.....

Det är en skitdag helt enkelt.

Och en reflektion är ju att det är lite mycket skitdagar.
Så det måste jag ju göra något åt,
jag vet bara inte riktigt vad just nu måste jag erkänna.
Jag vet inte riktigt vad.

Men det kanske inte är en skitdag
som jag kan komma på bra och soliga saker.
Jag får vänta lite bara......

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Nej, det är verkligen inte alltid så lätt
    att begripa sig på sig själv.

    Men du var faktiskt inte bara "duktig"
    som försökte förklara hur det kändes
    – du var fantastisk!!

    Jag hoppas så innerligt, innerligt
    att du redan i morgon får en bra dag.

    All min kärlek <3
    /BJ

    SvaraRadera
  2. jag blir lite orolig eftersom jag inte hört något från dig på flera dagar. Jag tycker allt du skriver är bra men detta inlägg är ett utav dina bästa. Det är skrivet direkt från ditt hjärta till oss. Du är så snäll som delar med dig utav dina känslor till oss. Jag väntar att få höra ifrån dig.
    kram vikky

    SvaraRadera