torsdag 28 februari 2013

Inspiration

Ibland blir jag gnällig.
Jo, jag grunnar länge på morgonkvisten
om jag ens ska kliva upp.
Det ät nämligen så,
att jag bor i sängen just nu.

Jag är inte "uppe" och roar mig alls.
Nej, jag sitter i sängen.
Att kliva upp,
ta mig till badrummet
och sedan ta mig tillbaka till sängen,
ja, det kostar det
- ork alltså

Och en dålig dag
då kan det vara lite körigt
att motivera mig.

Jag har ibland svårt att få inspiration att göra något.
Varför skulle jag gå upp nu igen???

Men så sa min underbara Dotter:
" Men för mig är det viktigt
att du gå upp!!"


Kram
Ingela

2 kommentarer:

  1. Äntligen....blir så glad att "höra av" dig. Tänker på dig varje dag.
    (Du vet att skid-VM går varje dag nu, imorgon herrarnas stafett:) )

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Synnerligen klok dotter du har

    /ia

    SvaraRadera