onsdag 19 oktober 2011

17 dagar

kvar tills HON kommer hem!!!



kram
mamman

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen versen från Törnfåglarna! En underbar film (och bok) som man aldrig glömmer.

    SvaraRadera
  2. Jag minns det som igår, värkarna, pizzan, den hetsiga barnmorskan och det onda droppet (ajaj), ruschen genom korridoren och så - äntligen - ett litet russin i min famn, alldeles ny på jorden och den vackraste av dem alla. Jag minns hur hon nöp om mitt finger och fångade mitt hjärta i sin hand, hur jag fick hjälp att tvätta och klä på, en liten rosett i håret och hon var redo för världen. Men ännu en stund fick jag rå om, förklara att mamma ännu sov, men snart, snart.
    Dina nyvakna ögon när du räknade fingrar och tår :) Ja, vissa saker minns jag som igår!
    Kram
    /ia

    SvaraRadera