söndag 30 oktober 2011

Hälsodeklaration!!

Ska fylla i en hälsodeklaration
eftersom jag ska sövas på tisdag.
(Inget allvarligt,
bara en provtagning/skrapning
för säkerhets skull)

Denna uppgift har fått mig att grunna.

För det första borde det ju vara enklare att
de kollar i mina papper,
alla frågor är ju redan besvarade
(flera gånger).

Men, för det andra,
så har jag ganska mycket att hälsodeklarera.

Jag var och gratulerade min syster i helgen,
det var trevligt och fick mig att må bra.

Jag kan se början på ett socialt liv för mig
och det gör mig mycket gott.
Stickcaféet är oumbärligt,
sanslöst trevlig och uppbyggande lunch med mamman J
och idag bär det av till Underbara arbetskamraten I.
Ljuvligt!!

Om MINDRE ÄN EN VECKA
kommer Dottern hem.
Jag kommer dels hinna få enkel vardag
(tom cellgiftspåfyllning) med henne
men även ett FÖLLSEDAGSKALAS
med vänner!!

Jag njuter redan av alla möten.
Men förutom det så njuter jag av
tankar och planer på diverse bakverk och måltider.

Jag har planterat lökar
och placerat utebelysning i trädgården.
Det gör mig glad,
jag gillar hösten.

Planerar för fågelmateri gör jag.
Det lilla röda huset ska upp
utanför köksfönstret.
Så ska jag köpa något
att hänga i grenverket utanför vardagsrumsfönstret

Jag har nogsamt plöjt igenom 1.5
tidningar med Julspecial.

Och så har jag sakta men säkert
börjat röja i högen med
"saker på fel plats" i syrummet.

Det är vad jag kallar en bra Hälsodeklaration!!!

kram
ingla


2 kommentarer: