lördag 26 maj 2012

Apoleptiskt anfall

Jag vet att jag inte borde skriva inlägg
när jag är i affekt
- men stäm mig då!!!

Jag är så pinsamt irriterad på
hur unika alla ska vara.
Pinsamt är det för uppenbarligen
återkommer detta till mig
om och om och om igen.

Men till mitt försvar så är det inte just ordet unik
som ger mig utslag idag
- det är ordet "kreativ"

Alla är så jäkla kreativa!!!!!

Och alla måste få utlopp för sin kreativa sida
annars vissnar de och dööööööör!!!
Gaaahhhhhh

Jag är inte ett skit kreativ!!
Jag kan inte måla.
Inte spela eller sjunga.
Jag kan inte skapa en vacker trädgård.
Och handarbetar jag gör jag det efter recept!!!

Visst kan jag glida lite på sanningen
och inte sjutton orkar jag ta fram
receptet på köttbullar.
Men receptet på pannkakor måste fram
för det gåååår bara inte annars.

Jag kan inte piffa till så det bli fint.
Eller byta ut något så det blir rätt.
Helt inkompetent!!

Å andra sidan så behöver jag ju inte då
pyssla med något kreativt
(annars dööööööööööör jag).

Det är ju tur.
Jag har fullt upp att leva jag!!

kram å hej
ingla

3 kommentarer:

  1. Wohahaha!

    Men jag måste få påpeka att du minsann
    är väldigt kreativ när du bloggar :-=

    Kram!
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Det här låter som min mamma det!

    MEN hon är banne mig kreativ. Den mest kreativa mamma jag känner!

    SÅ DET SÅ!

    LYMI

    SvaraRadera
  3. Ingen orkar vara kreativ när man är på botten......
    Tack för det oväntade besöket!
    Kram Kicki

    SvaraRadera