söndag 27 maj 2012

Surkärring

En trötthet jag inte tycker så mycket om
är den då allt är oöverstigligt.

Då jag vill ringa och be någon om matleverans
men jag vill inte att de svarar för då gråter jag bara.

Eller att febern är alldeles för hög,
men jag orkar inte bry mig om det.

Att jag borde få i mig något så kroppen får någon energi
men det finns inte energi till att fixa det.
Laddar man tillräckligt länge
kan man orka hälla upp lite nyponsoppa.

Det dyker upp konstiga smärtor och konstigheter
men jag är för trött för att kunna hantera det.

Antagligen beror allt på energibrist
och trötthet
men det fattar inte jag!!
För jag är för trött.

Det tråkiga är att jag blir alldeles för trött
för att ens kunna hålla mig trevlig.
Så om stackars Dottern söker kontakt
får hon en sur satkärring av guds nåde
att samtala med.
Klämmigt!!

Trötthet suger!!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Sån trötthet är inte bara oöverstiglig - den är ORÄTTVIS!!!

    Men så som du (och din kropp) får kämpa är det väl
    egentligen inte konstigt att du är trött, din stackare.

    Kom ihåg att vi vet. Vi försöker förstå.
    Och vi älskar dig ändå <3

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera