onsdag 2 maj 2012

Tacksamhetsdagbok

Ja, jag vet att jag tjatat om detta förut.
Och känner du så,
hoppa över detta inlägg.

Men det hjärtat är fullt av
-sjunger munnen!!

Jag fattar inte hur jag skulle orka gå upp en del mornar
om jag inte kvällen innan
varit tvungen att skriva i min bok.

Jag köper alltid så vackra jag kan.
Har alltid pennor jag älskar.
Den ska vara vacker och inbjudande.

Och jag är den förste att erkänna
att när livet är riktigt djävligt.
RIKTIGT DJÄVLIGT:
Då orkar jag inte skriva.
Men det är sällan det sker.

Jag hade en period nu med hemska cancerbesked,
lunginflammation
och allt jobb med en liten flytt mitt i det.

Men tänk,
jag behövde bara orka ta fram min vackra bok
klämma fram minst fem saker jag var tacksam för
SÅ RULLADE LIVET PÅ LITE LÄTTARE!!!

Jo, redan nästa dag var det så mycket enklare
att hitta saker jag var tacksam för.

Ofta har jag många fler saker än fem
jag tackar för.
En dag hinner ju med så mycket!!!

Kanske är detta mitt sätt att meditera?
Helt klart reflekterar jag ju över mitt liv,
min dag och mina upplevelser.

Det är så lätt att rusa vidare
och bara se det som ställer sig i vår väg
och krånglar.

Men det finns ju såååå mycket
som ställer sig i vår väg
och förgyller vårt liv.


kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar