torsdag 24 maj 2012

Man lär......

....... så länge man har elever.

Och har man inga elever,
ja, då går det som det går.

Jag har nu fått veta att jag inte alls
kan gå till Vårdcentralen och ta prover
dagen innan planerad gifteri.

Nej i steg ett fick jag veta
att jag var tvungen att vara där före lunch
annars hann inte levervärdena med "killen".

Vilket ledde till att vi fick skjuta lite
på tisdagens gifteri.
Fast som tur bara från förmiddag till eftermiddag.

Men väl på Onkologen fick jag sedan veta
att nej, det duger inte alls.
Ska jag ta prover på Vårdcentralen
måste jag gå två dagar innan.

Vilket givetvis ökar risken för dåliga värden!!

Jo, för så är det i vårt utvecklade samhälle.....

Men som min älskade farmor sa:
"Att jag var dum, visste jag inte om
förrän ettersen när de talade om'et för mig"

Så nu ska jag gå två dagar innan
- före lunch, för säkerhets skull.

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar