onsdag 23 maj 2012

Hata Kortison

Oh, uppfinningen kortison
är något alldeles underbart
som jag givetvis är synnerligen tacksam för.

Den gör att jag inte blir allergisk
mot cellgiftet jag jag får.
Superbt!!

Men om du diskuterar dess fördelar med mig
som natten till idag,
när klockan passerar både två och tre
utan att jag kunnat somna
och jag är så trött
att jag inte orkar gråta,
då sjunger jag en annan visa.

Den stora dos kortison jag får
gör att kroppen inte alls vill sova,
den har "fullt ös - medvetslös" påkopplat.

Kombinationen är vedervärdig!!

Men redan idag är det nedtrappning,
så jag hoppas på god sömn inatt!!!

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Inge kul!!! Hoppas du får sova inatt!!
    /ia

    SvaraRadera
  2. Men sååå orättvist!
    Jag vet precis hur "speedad" man kan bli av kortison
    men det ska ju hänga ihop med att du också blir pigg!!

    Håller tummarna för att du får sova ordentligt i natt <3

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera