torsdag 3 maj 2012

Hit och dit!!

Nu var det ju väldigt viktigt för Doktor Ulf
det här med feber och sånt.
Jag fick absolut inte ha feber i ett dygn utan att få penicillin.

Jag har haft feber sedan jag fick giftet i fredags
men jag har tillskrivit det till kortisonet jag stoppat i mig.
Nu har jag slutat med kortison
och hade rejäl feber igårkväll.
Rejält!!!

Över 38 är ju ganska skitmycket för mig
som har under 36 till vardags.

Så jag var duktig igårkväll och ringde.
Jag kände mig ju lite fånig
för jag vill ju helst ha blodet sprutande,
inälvorna som utälvor
och hjärnan utsmetad på väggen
innan jag ringer.

Vi bestämde i alla fall att piller skulle fixa febern.
Och på morgonen hade febern gått ned till typ 1 grad,
och det ringer jag ju inte för!!!!

Nu har timmarna gått
Och Tjena???
Febern är uppe igen!!

Jag blir så trött!!

Så jag har pratat med en telefonsvarare
så får vi se vad som händer.

Känns som om det är jag som blir ett hysteriskt fruntimmer
(vilket är under min värdighet)
och sjukan som är cool.
Men det är ju dr Ulf som är hysterisk.
Faktiskt!!!


Gahhhhhh
vad allt ska vara struligt!!!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Jag tycker nog att doktor Ulf har en poäng.
    Man kan ju faktiskt vara sjuuuk utan att inälvorna älvar ut!

    Så vad sägs om att leka lydig flicka och göra som han säger?

    Jaaaa, jag vet att det känns jättekonstigt och ger skavsår i
    hela kroppen ... men för dääää :-D :-D :-D

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera