lördag 24 november 2012

Dagsrapport

Vaknade femtioelva gånger från 01 till 09 inatt
eller om det räknas som morgon??
Det var alldeles tungt över bröstet
och jag var alldeles för varm.

Men lugn
- inte ett dugg sjuk alls
Nej, Gibbson sex månader
och full av päls
reds av någon mara
som gjorde det omöjligt att sova annorstädes
än i halsgropen på mamsen.

Proppar kroppen full av två sorters penicillin
då det huserar baskelusker i op-ärret
och så har jag såklart ...... UVI

Grunnade motvilligt på uppgång vid niotiden
men sköt upp det till tiotiden.
Gick upp och diskade lite,
fixade lite och njöt av att inte ligga i sängen.

Vid tolvtiden kom två sötnosar
för att ta prover och lägga om såret.
Den ena elev, den andra fru Försiktig
underförstått; det gick inte blixtfort precis.
Men de är så söta så det gör inte ett dugg.

JAG har svängt ihop vår (ganska sena) lunch
och det känns ljuvligt.
Ja, att vara en som orkar något.

Nu har jag lyssnat på några gamla Spanar-program
och handarbetat duktigt under tiden.

Jag ska prova gungstolen som sittplats ikväll
medelst rullstolens sittdyna som sittkudde.
Det kan annars väldigt fort bli träsmak i rumpan.

Nu ska jag fortsätta mitt surfande
med mailskrivande
och lite facebookande

Idag är alltså en väldigt, väldigt bra dag.
Tjo hoo

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar