lördag 17 november 2012

En önskan?

Ja, jag har ju förut haft funderingar kring
"När du är frisk har du tusen önskningar,
när du är sjuk, bara en"

Men som jag sa sist;
Mycket vill ha mer!

Jag önskar så att Sol slapp göra allt hon gör för mig!!

Ja, jag är medveten om att hon är 21 år
och skulle kunna vara en gift trebarnsmor
och bo i Australien.
Men hon är i alla fall min unge!!

Hon gör allt hon kan för att underlätta livet för mig.
Nja, egentligen lögn,
hon är anledningen till att mitt liv fungerar.

Och visst säger hon att det är vad hon vill göra
- och jag tror henne
Men jag önskar i alla fall att hon slapp!!

Idag kom jag äntligen hem från sjukhuset.
Äntligen!!!
Och hur lycklig jag än är,
hur redo jag än menar att jag är,
så tar krafterna slut ibland.

Och jag önskar så att Sol slapp trösta mig
när jag gråter av utmattning.
Att hon slapp hålla om mig
när jag gråter för att jag gråter.

Hon är min unge
och jag vill faktiskt inte att hon ska behöva ta hand om mig.

Och jag skiter i alla tröstande ord
du nu kan komma på,
som är kloka och sanna.
Som är tröstande
och omtänksamma.

Jag vill verkligen inte ha det så här.
Och jag vill verkligen inte
att det ska vara så här
- alls.

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Jag skickar iallafall en lördagskram.

    /Garphyttehäxan

    SvaraRadera
  2. Då skiter jag i att försöka ;-)

    Men jag vill ändå påpeka en sak:
    Du har fött och fostrat
    världens underbaraste unge <3

    /BJ

    SvaraRadera