fredag 2 november 2012

Farmor i köket

Idag har jag farmor med mig
-mer än vanligt liksom.
Hon dog för alldeles för länge sedan.
Jag har så många frågor kvar.

En del av dem svarar hon på nu.

Idag när jag mår förhållandevis så bra
så har jag en intensiv längtan hem till mitt kök
Mitt kök!!!
Och där är ju hon verkligen aktiv.

Jag har varit med henne och gjort precis allt
i köket - varken jag kunde eller inte.
Något kunde man ju bidra med.......

Utom en sak;
Inte en enda gång fick jag vara med
då hon skar den köpta Skogaholmslimpan med skärmaskinen.

Idag ska jag nog surfa på husmanskostssidor.
Och promenera i korridorerna såklart!!!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Skogaholmslimpa.....det har jag ätit sen barnsben. Jag kommer också ihåg när man själv skar brödskivor. Vi körde med vanlig hederlig brödkniv. Kul när ett blogginlägg väcker minnen till liv.

    Kram Garphyttehäxan

    SvaraRadera