måndag 19 november 2012

Kelig Gibbson

Sista halvan av min sjukhusvistelse
så fick katten Gibbson komma och bo hos
mormor och morfar.

Där blev han ju såklart exakt
hur mycket bortskämd som helst.
Både när det gäller godsaker att äta
och såklart keltid!!

När han kom tillbaka hem
tassade han runt och kollade
om allt var som han hade lämnat det.

Mig struntade han ganska rejält i.
Jag var totalt ointressant.

Men så var det som om
han hade gått igenom alla kontrollpunkter
och fann att allt var i sin ordning.

Nätterna igenom ska han sova på mig,
precis som när han var liten.
Och på dagarna tycker han nog
att all tid är keltid.

Så fort jag ligger och vilar
är jag tvungen att lägga en kudde på magen,
Gibbson skiter högaktningsfullt i att jag har ett halvläkt blixtlås på magen.
Han kan ta sats från, ja var som helst,
och sedan landa - pang - på magen.
Då är det livsviktigt att ha kudden som skydd.

Denna kudde är dock inget som Gibbson föredrar.
Han gör vad han kan för att undvika den.

Jag ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliten
men det är inte lätt att fota en mysande katt
som ligger på ens mage!!!



Här ser du det vita hörnet på "magskyddskudden"
 
 
Här är skyddskudden överlistad
och det är nu bara en mysig pläd mellan Gibbson och min mage.


kram
ingla

1 kommentar:

  1. Ledsen att jag råkade kalla din katt vid helt fel namn på kortet jag skickade till dig.
    Skönt att både du och katten är hemma igen. Katter har en läkande inverkan på kroppen, tror jag i alla fall. Stor KRAM från Elsie

    SvaraRadera