onsdag 14 november 2012

Symptomer, ett gäng

Alltså, jag ställer mig frågande!!!

Det kan ju inte vara så att jag är ett enkelt fall för doktorerna precis....
Jag hittar ju knappt ut själv.

Idag har jag legat som en ynklig räka hela dagen.
Sov dåligt inatt och följden är jäkligt stillsam dag eferåt.

Så vad har jag då för åkommor?
Det såsar inte mer än vad som är ok ur mitt snitt.
När jag reser mig från sängen har jag SVINONT
på en handflatstor fläck,
men när jag väl kommit upp i stående återgår det ganska snabbt till
inget ont

Kanske är jag fnoskig, men jag har fönstret öppet på rummet
så höstens kyla kommer in.
Jag kan frysa så jag skakar, men har jag gått tjugo meter i korridoren
svettas jag som en korvstackare på grillen.

Det serveras mat här och jag är väldigt hungrig när den kommer,
efter tre tuggor är jag klar.
Lite dumt kan tyckas eftersom jag då får gå hungrig.
Faktiskt så hungrig att jag blir illamående.

Jag låg här på kvällskvisten, illamående av hunger
och hade just svalt sömnpillren.
Hela kroppen började göra  ont, liksom värka och som myror överallt.

Jag satt där på sängkanten, hulkade, mådde illa och längtade hem.
Så drog jag av mig proppstrumpedjävulen.
Och visst riskerar jag propp i vänster ben,
men nu vill jag inte lägga mig ned och grina åtminstone.

Konstigt är dock att jag sitter här med datorn,
ganska pigg och med ideer trots att jag
stoppade i mig sömnpiller för några timmar sedan.....

Jag ska försöka bli utskriven imorgon,
visst måste de lägga om såret
och visst finns det medicin som ska i mig genom porten,
men jag vill i alla fall hem.

kram
ingla

3 kommentarer:

  1. Tulle yyyyyyyyyynk!

    Jag håller med du <3
    Hemma är helt klart en underskattad behandlingsmetod!
    För ibland blir man faktiskt friskare av att sova i sin egen säng och pilla med sina egna grejer (om LAH kommer dit och hjälper till med det "medusinska" förstås).

    Kram
    /BJ


    SvaraRadera
  2. Instämmer så till fullo med Birgitta! Hoppas du får komma hem och pigga på dig, med hjälp av LAH!
    /ia

    SvaraRadera
  3. Jag hade också längtat hem:)

    Du är ju just nu ett solklart fall som behöver lite mat flera gånger per dag, går det inte att ordna det?

    Kram Garphyttehäxan

    SvaraRadera