söndag 11 november 2012

Motstår småpiller

Jag sitter i min säng
(eller alltså min på sjukan)
Har hoppat ur dagen kläder
och har nu nattlinne
(och proppstrumpedjävlaskitsocka) ;)

Klockan är snart två på lilla natten
och jag tog sömtabletter vid 22.
Kunde inte riktigt djupsomna
utan vaknade en gång var tionde minut
för att jag drömde om skinkan och brieosten
som tidigare på kvällen gift sig i mitt rum.

Men då kunde ju inte jag äta
eftersom vi höll på med vår magkatarrsanalys.
Vid halv två nu inatt hade jag tänkt klart
och fick därför smaka lite

Fokus
Nu sitter jag i sängen
Kroppen påpekar, men inte påträngande,
att jag har två sömnpiller i mig.
Jag sitter och pillar med dator och telefon,
det har inte varit roligt under magsmärttiden.

Jag är trött.
Ibland skriver jag väldigt långsamt
och jag blinkar även ganska jättelänge ibland.

Det känns tryggt och skönt.

Snart ska jag nog lägga undan datorn
och låtsas att jag hänger med i hur de mordutreder på tv.

Ni vet när man är så där trött att lakanen känns ljuvliga
och kudden lagom fluffig

Sov gott

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar