onsdag 25 april 2012

Aldrig ICA-banken

"Vi har fått besked om att ovanstående konto ska avslutas..."

Näe, det har ingen sagt. I alla fall ingen
som ska ha något att säga till om när det gäller mitt ICA-kort.
Jag skrev bara en adressändring
och nämnde att jag klipper N´s extrakort eftersom vi inte bor ihop längre.

"Tillgodohavandet kommer att överflyttas/utbetalas enligt önskad fördelning."

Ohhh, spännande, vem har önskat????
Och vilken fördelning är önskad av MINA pengar???

"Enligt önskemål har vi registrerat ett nytt konto till dig"

Igen - vem har önskat det????

Givetvis ringer jag dit direkt.
En man med grötig dialekt förklarar att jag fått ett standardbrev.
Och ett standardbrev kan jag väl få,
men det passar ju inte in på mig!!!!!!

Vart hamnar mina pengar,
nä det visste ingen!!!!

Nog för att jag tidigare var nöjd med min underbara bank Länsförsäkringar,
men nu inser jag ju att wow.......

Inser även att mejlet som satte igång detta var ju ett mejl om adressändring.
Gissa om brevet i fråga kom till min nya eller gamla adress??
Du får tre gissningar!!
(En blir ju brydd)

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Detta hände mig med när jag tog bort man och dotter från mitt kort.
    Lugn och fin.
    Detta är bara början.
    Du kommer att få ett nytt kort, förhoppningsvis får du behålla din kod.
    Nytt kort betyder att du måste börja om från början igen och registrera ditt kort på alla ställen där du vill ha självskanning.
    Det i sin tur betyder att du börjar om från början med kontrollerna vid självskanning.
    Som bonus fick både min man och dotter samma standardbrev.
    Så lugn och fin.
    Kram syrran

    SvaraRadera