lördag 21 april 2012

Teknikens under!!

I mitt underbara lilla hem,
i huset där jag bor
har vi inte riktigt klivit in i 2000talet
när det gäller tv.

Det kvittar liksom vilka apparater du har,
vilka boxrar, avtal och önskemål som existerar.
När spårvagnen åker förbi
- ja då skakar bilden.

Och får du med engen antenn och box
in 1an, 2an och 3an,
ja, då kan man faktiskt inte få in 4an.

Jag trampade glatt iväg till Clas i Sjön
och köpte en antennförstärkare.
Jag tyckte det verkade passande
till antennen som hänger i fönstret.

Min suveräna tv-tekniker tog tag i utmaningen direkt när hon dök upp.
Koppla in, fixa, söka nya kanaler osv.

Döm om vår förvåning när resultatet är:
Bäst bild när antennsladden förlängs
och antennförstärkaren ligger OINKOPPLAD
bredvid hela kalaset!

Förklara det om du kan.
Nej, föresten, skit i det
- jag bryr mig inte.



kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Jag misstänker att tekniker I har skaffat sig "Magic fingers"!

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera